czwartek, 15 września 2011

Jest kolejne zamówienie na projekty dróg rowerowych

W dniu wczorajszym Zarząd Dróg i Transportu ogłosił zamówienie na "Opracowanie dokumentacji projektowych na przejazdy rowerowe z brakującymi odcinkami dojazdowymi dróg rowerowych oraz na poszczególne odcinki dróg rowerowych". Zamówienie obejmuje projekty brakujących siedemnastu przejazdów z sygnalizacją, sześciu bez sygnalizacji i ośmiu odcinków dróg rowerowych o sumarycznej długości około 2900 m.

Przejazdy rowerowe do zaprojektowania (kolor żółty): 1. al. Mickiewicza przy ul. Łąkowej, 2. ul. Łąkowa przy al. Mickiewicza, 3. al. Unii Lubelskiej przy ul. Konstantynowskiej, 4. ul. Konstantynowska przy al. Unii Lubelskiej, 5. ul. Konstantynowska przy ulicach Krakowskiej-Krzemienieckiej, 6. ul. Krakowska przy ul. Konstantynowskiej, 7. al. Włókniarzy przy ul. Żubardzkiej, 8. ul. Zgierska przy ul. Stefana, 9. ul. Zgierska przy ulicach Pojezierskiej-Julianowskiej, 10. ul. Warszawska przy ul. Łagiewnickiej, 11. rondo Powstańców 1863 r. przy ul. Warszawskiej, 12. ul. Łagiewnicka przy ul. Julianowskiej, 13. ul. Zachodnia przy "Manufakturze", 14. ul. Julianowska przy ul. Żarnowcowej, 15. al. Mickiewicza przy al. Kościuszki (strona zachodnia), 16. al. Kościuszki przy al. Mickiewicza (strona północna), 17. ul. Zgierska przy ul. Dolnej, 18. ul. Nowomiejska w parku Staromiejskim, 19. ul. Warszawska przy ul. Wycieczkowej (ostatnio przejazd został tam wytyczony doraźnie), 20. al. Włókniarzy przy ul. 11 Listopada, 21. ul. Dąbrowskiego przy ul. Lodowej, 22. ul. Lodowa przy ul. Dąbrowskiego, 23. ul. Transmisyjna przy ul. Rokicińskiej.
Odcinki dróg rowerowych do zaprojektowania (kolor zielony): 24. ul. Legionów-ul. Konstantynowska między al. Włókniarzy a al. Unii Lubelskiej (ok. 345 m), 25. ul. Brzezińska w rejonie skrzyżowania z ul. Śnieżną (ok. 155 m), 26. ul. Drewnowska między al. Włókniarzy a al. Unii Lubelskiej (ok. 590 m), 27. ul. Piotrkowska między pl. Niepodległości (parkiem Legionów) a ul. Sieradzką (ok. 220 m), 28. ul. Zgierska między ul. Pojezierską a ul. Biegańskiego (ok. 335 m), 29. ul. Srebrzyńska między ul. Jarzynową a ul. Biegunową (ok. 400 m), 30. al. Unii Lubelskiej między ul. Solec a ul. Srebrzyńską (ok. 380 m), 31. ul. Drewnowska między ul. Stolarską a przejściem dla pieszych (ok. 480 m).
Istniejące drogi rowerowe - kolor pomarańczowy.
Projektowane właśnie drogi rowerowe (kolor złoty): A. ul. Łagiewnicka, most na Bzurze, B. ul. Aleksandrowska-ul. Limanowskiego-ul. Wielkopolska, między ul. Warecką-ul. Bielicową a al. Włókniarzy, C. al. Piłsudskiego-ul. Rokicińska między ul. Kopcińskiego-ul. Rydza-Śmiegłego a ul. Augustów.
Budowane obecnie drogi rowerowe (kolor pomarańczowy, linia przerywana): I. rondo Inwalidów, II. ul. Rudzka między ul. Farną a rejonem ul. Raduńskiej.

5 komentarzy:

  1. Nareszcie DDRy połączą się w spójną sieć :) Niby niecałe 3km, a jakże usprawnią komunikację. Niepokoi mnie tylko odcineczek przy pl. Niepodległości (27) - jest krótki, nie łączy się w z resztą sieci, a rowerzysta będzie zmuszony do manewrów jezdnia - DDR - jezdnia.
    Jeśli chodzi o przejazdy, przydałaby się jeszcze możliwość jazdy rowerem na wprost 6 Sierpnia (tam gdzie jest teraz tylko przejście dla pieszych przez Kościuszki).

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi się wierzyć nie chce :D Szkoda, że nie dorzucili tam odcinka na Pabianickiej od Jana Pawła w kierunku południowym, tamtej DDRce na Pabianickiej będzie smutno samej :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Tamten odcinek jest już projektowany, od stycznia tego roku :) Uzupełniłem mapkę, teraz jest ogląd całej sytuacji. Przynajmniej jeżeli chodzi o wydzielone drogi dla rowerzystów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odrazu lepiej wygląda ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nareszcie zaczyna to jakoś wyglądać :-) Powstaje sieć... ciekawe czy doczekamy czasów kiedy będzie podobna do schematu łódzkiego MPK? ;-)
    Odcinek 27 - uff nareszcie będzie można przejechać bez kombinacji.
    Witku szkoda tylko, że nic się nie dzieje na Rzgowskiej. W dalszym ciągu mało kto ryzykuje przejazd pod wiaduktem, dużą popularnością cieszy się chodnik po wschodniej stronie (mimo tego, że niezbyt równy, ale szeroki i niewielu pieszych).

    OdpowiedzUsuń