Historyczny kontrapas, czyli pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do dopuszczonego kierunku ruchu ogólnego na ulicy jednokierunkowej, będzie znajdował się na ul. Wólczańskiej między ul. Więckowskiego a ul. Próchnika. Właśnie rozpoczęło się jego wyznaczanie:
Punktem spornym między mną a inżynierią ruchu ZDiT w zakresie rozwiązań organizacji ruchu była kwestia miejsc postojowych na wysokości dwóch kamienic: przy ul. Wólczańskiej 2 i Próchnika 16a (narożna). Nie chciałem likwidacji tych miejsc, poza jednym, przed samym skrzyżowaniem z ul. Próchnika, tak żeby dopiero tam sprowadzić rowerzystów do prawej krawędzi jezdni, chroniąc ich przed "zgarnięciem" przez duże pojazdy, skręcające większym łukiem z ul. Próchnika. Przed tym miejscem moim zdaniem pas mógł być poprowadzony obok miejsc postojowych, bliżej osi jezdni. Stanowisko Inżynierii Ruchu było takie, żeby nie eksperymentować z wyginaniem kontrapasa i poświęcić wszystkie miejsca postojowe przy krawężniku, aby tam bezpiecznie poprowadzić rowerzystów. Takie rozwiązanie rodzi konflikt między dotychczasowymi użytkownikami miejsc postojowych a rowerzystami i zwiększa prawdopodobieństwo nieprawidłowych zachowań ze strony tych pierwszych, parkujących na kontrapasie, w efekcie czego i tak rowerzyści będą musieli omijać zaparkowane samochody tyle że już nie będą tego robić po wyznaczonym pasie. Jednak dzisiaj, żeby nie opóźniać wyznaczania kontrapasa, zaakceptowałem rozwiązanie Wydziału Inżynierii Ruchu ZDiT, ponosząc tym samym odpowiedzialność za jego funkcjonowanie.
Niestety, ale wytyczenie dwóch pokazowych kontrapasów na ul. Grodzieńskiej i Kowieńskiej na Karolewie napotkało na trudność w postaci niezgody kierownictwa Centrum Obsługi Mieszkańców Łódź Polesie (dawna delegatura), które póki co jeszcze zarządza drogami wewnętrznymi, a takowymi są obie ulice. Nieco lepiej wygląda sytuacja na ul. Polskiej Organizacji Wojskowej, tyle że tam nie zdążymy z wytyczeniem kontrapasa przed rozpoczęciem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (czwartek, 16 września).
Punktem spornym między mną a inżynierią ruchu ZDiT w zakresie rozwiązań organizacji ruchu była kwestia miejsc postojowych na wysokości dwóch kamienic: przy ul. Wólczańskiej 2 i Próchnika 16a (narożna). Nie chciałem likwidacji tych miejsc, poza jednym, przed samym skrzyżowaniem z ul. Próchnika, tak żeby dopiero tam sprowadzić rowerzystów do prawej krawędzi jezdni, chroniąc ich przed "zgarnięciem" przez duże pojazdy, skręcające większym łukiem z ul. Próchnika. Przed tym miejscem moim zdaniem pas mógł być poprowadzony obok miejsc postojowych, bliżej osi jezdni. Stanowisko Inżynierii Ruchu było takie, żeby nie eksperymentować z wyginaniem kontrapasa i poświęcić wszystkie miejsca postojowe przy krawężniku, aby tam bezpiecznie poprowadzić rowerzystów. Takie rozwiązanie rodzi konflikt między dotychczasowymi użytkownikami miejsc postojowych a rowerzystami i zwiększa prawdopodobieństwo nieprawidłowych zachowań ze strony tych pierwszych, parkujących na kontrapasie, w efekcie czego i tak rowerzyści będą musieli omijać zaparkowane samochody tyle że już nie będą tego robić po wyznaczonym pasie. Jednak dzisiaj, żeby nie opóźniać wyznaczania kontrapasa, zaakceptowałem rozwiązanie Wydziału Inżynierii Ruchu ZDiT, ponosząc tym samym odpowiedzialność za jego funkcjonowanie.
Niestety, ale wytyczenie dwóch pokazowych kontrapasów na ul. Grodzieńskiej i Kowieńskiej na Karolewie napotkało na trudność w postaci niezgody kierownictwa Centrum Obsługi Mieszkańców Łódź Polesie (dawna delegatura), które póki co jeszcze zarządza drogami wewnętrznymi, a takowymi są obie ulice. Nieco lepiej wygląda sytuacja na ul. Polskiej Organizacji Wojskowej, tyle że tam nie zdążymy z wytyczeniem kontrapasa przed rozpoczęciem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (czwartek, 16 września).
Nie rozumiem po co w tym miejscu miasta "kontrapas"? Przecież nie łączy się z żadną ścieżką rowerową...]-:
OdpowiedzUsuńDlatego, że jest to centrum miasta i może być wykorzystywany w relacji al. 1 Maja - Próchnika i Więckowskiego - al. 1 Maja czyli do skracania drogi. Kontrapasy nie powstają tylko tam, gdzie są ścieżki rowerowe (na które w centrum nie ma miejsca), ale tam gdzie mają pojawić się ułatwienia dla ruchu rowerowego czyli np. w centrum miasta właśnie.
OdpowiedzUsuńDziękuję za wyjaśnienie (-;
OdpowiedzUsuń