czwartek, 1 grudnia 2011

Drogi rowerowe do zaprojektowania w 2012 r.

EDIT 05.12: Dodana pozycja III - droga dla rowerów wzdłuż trasy Górnej.

W nawiązaniu do informacji, które się pojawiły wczoraj na stronie "Expressu Ilustrowanego" oraz dzisiaj na stronie Urzędu, czuję się upoważniony do tego, aby móc podać pełną listę dróg dla rowerów, których projekty zostaną zamówione w grudniu. Oprócz trzydziestu jeden pozycji, na które nie udało się wyłonić wykonawcy w październiku (wybrany oferent odstąpił od podpisania umowy), doszło kolejnych dwadzieścia: jedenaście dłuższych odcinków dróg, o długości ponad 1 km każdy, pięć przejazdów dla rowerzystów bez sygnalizacji i pięć z sygnalizacją.

Przejazdy rowerowe do zaprojektowania (kolor żółty): 1. al. Mickiewicza przy ul. Łąkowej, 2. ul. Łąkowa przy al. Mickiewicza, 3. al. Unii Lubelskiej przy ul. Konstantynowskiej, 4. ul. Konstantynowska przy al. Unii Lubelskiej, 5. ul. Konstantynowska przy ulicach Krakowskiej-Krzemienieckiej, 6. ul. Krakowska przy ul. Konstantynowskiej, 7. al. Włókniarzy przy ul. Żubardzkiej, 8. ul. Zgierska przy ul. Stefana, 9. ul. Zgierska przy ulicach Pojezierskiej-Julianowskiej, 10. ul. Warszawska przy ul. Łagiewnickiej, 11. rondo Powstańców 1863 r. przy ul. Warszawskiej, 12. ul. Łagiewnicka przy ul. Julianowskiej, 13. ul. Zachodnia przy "Manufakturze", 14. ul. Julianowska przy ul. Żarnowcowej, 15. al. Mickiewicza przy al. Kościuszki (strona zachodnia), 16. al. Kościuszki przy al. Mickiewicza (strona północna), 17. ul. Zgierska przy ul. Dolnej, 18. ul. Nowomiejska w parku Staromiejskim, 19. ul. Warszawska przy ul. Wycieczkowej (ostatnio przejazd został tam wytyczony doraźnie), 20. al. Włókniarzy przy ul. 11 Listopada, 21. ul. Dąbrowskiego przy ul. Lodowej, 22. ul. Lodowa przy ul. Dąbrowskiego, 23. ul. Transmisyjna przy ul. Rokicińskiej; 32. ul. Pomorska przy ul. Lumumby (strona wschodnia), 33. ul. Lumumby przy ul. Pomorskiej, 34. ul. Zgierska przy ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus, 35. ul. Źródłowa na połączeniu parku Helenów z parkiem Ocalałych, 36. ul. Matejki przy ul. Jaracza, 37. ul. Kopcińskiego przy ul. Jaracza (strona północna) + ul. Jaracza przy ul. Kopcińskiego, 38. ul. Wujaka przy ul. Puszkina, 39. al. Włókniarzy przy ul. Lutomierskiej i ul. Wielkopolskiej (strona północna), 40. ul. Sienkiewicza na przedłużeniu al. Schillera.
Odcinki dróg rowerowych do zaprojektowania (kolor jasno- i ciemnozielony): 24. ul. Legionów-ul. Konstantynowska między al. Włókniarzy a al. Unii Lubelskiej (ok. 345 m), 25. ul. Brzezińska w rejonie skrzyżowania z ul. Śnieżną (ok. 155 m), 26. ul. Drewnowska między al. Włókniarzy a al. Unii Lubelskiej (ok. 590 m), 27. ul. Piotrkowska między pl. Niepodległości (parkiem Legionów) a ul. Sieradzką (ok. 220 m), 28. ul. Zgierska między ul. Pojezierską a ul. Biegańskiego (ok. 335 m), 29. ul. Srebrzyńska między ul. Jarzynową a ul. Biegunową (ok. 400 m), 30. al. Unii Lubelskiej między ul. Solec a ul. Srebrzyńską (ok. 380 m), 31. ul. Drewnowska między ul. Stolarską a przejściem dla pieszych (ok. 480 m); 41. ul. Aleksandrowska między ul. Warecką a ul. Szczecińską (ok. 2730 m), 42. ul. Rydza-Śmigłego między al. Piłsudskiego a ul. Broniewskiego (ok. 3555 m), 43. ul. Pabianicka między al. Jana Pawła II a ul. Cieszyńską (ok. 1115 m), 44. ul. Rzgowska-ul. Graniczna, między ul. Broniewskiego a ul. Chóralną, między ul. Kurczaki a trasą Górną i między trasą Górną a ul. Graniczną 62, z dojazdem do stacji Łódź Chojny (1445+2035+625+100=4205m), 45. ul. Zielona-pl. Hallera między al. Włókniarzy a ul. 6 Sierpnia (ok. 1025 m), 46. ul. Żeromskiego-al. Politechniki między al. Mickiewicza a rondem Lotników Lwowskich (ok. 2970 m), 47. ul. Północna-ul. Źródłowa-rondo Solidarności-ul. Kopcińskiego między ul. Franciszkańską a ul. Jaracza (ok. 1700 m), 48. ul. Warszawska od ul. Łagiewnickiej do ul. Stalowej (ok. 1015 m, modernizacja zamkniętej drogi dla rowerów), 49. ul. Zgierska między ul. Biegańskiego a rondem Biłyka (ok. 1890 m), 50. al. Mickiewicza między al. Kościuszki a al. Włókniarzy (północna strona, ok. 1555 m), 51. al. Bandurskiego-al. Mickiewicza-al. Piłsudskiego między ul. Krzemieniecką a ul. Kopcińskiego (ok. 4600 m, modernizacja istniejącej drogi dla rowerów).
Istniejące drogi rowerowe - kolor pomarańczowy.
Projektowane właśnie drogi rowerowe (kolor złoty): A. ul. Łagiewnicka, most na Bzurze, B. ul. Aleksandrowska-ul. Limanowskiego-ul. Wielkopolska, między ul. Warecką-ul. Bielicową a al. Włókniarzy, C. al. Piłsudskiego-ul. Rokicińska między ul. Kopcińskiego-ul. Rydza-Śmiegłego a ul. Augustów.
Budowane obecnie drogi rowerowe (kolor pomarańczowy, linia przerywana): II. ul. Rudzka między ul. Farną a rejonem ul. Raduńskiej.
Drogi rowerowe budowane począwszy od 2012 r. (kolor różowy): III. trasa Górna.

8 komentarzy:

  1. Nie wiem czy tylko dla mnie jest to problemem, ale uważam, że podstawowym mankamentem naszych ścieżek rowerowych jest ich totalny brak komunikacji z drogami. Skoro ścieżka rowerowa jest częścią dróg to muszą być zjazdy na ulicę i wjazdy na ścieżkę. Przecież prawie zawsze jadąc musimy łączyć jazdę ulicą i ścieżką. Często śmieję się że te nasze drogi rowerowe to takie "pojawiam się i znikam..." i zdecydowanie uważam, że utrudniają poruszanie się, a niekiedy stanowią nawet zagrożenie w ruchu np. kiedy nie wiadomo jak się dostać na "obowiązujące mnie miejsce na drodze" - czyli ścieżkę rowerową.

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakby tak jakoś połączyć jeszcze 44 (Rzgowska) z 43 (Rondo Lotników) i z 42 (Smigłego-Rydza)...

    No i brakuje innej drogi na północ poza piotrkowską i włókniarzy
    - Tramwajowa = dziury, kałuże, bruk i nieoświetlony przejazd pod torami
    - Kopcińskiego = średnia prędkość 120km/h
    - Niciarniana = wąska + TIR-y

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! To zaczyna wyglądać jak sieć, a nie porozrzucane po całym mieście DDRki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety zgadzam się z Jankiem - brak komunikacji Ulica-DDR jest masakrycznie utrudniający życie, zwłaszcza gdy chcemy np skręcić w lewo w drogę bez DDR naturalnym dla mnie byłoby jakieś rozwiązanie ułatwiające [śluza albo ... zjazd przed skrzyżowaniem np 100m z DDR na jezdnię w tym samym kierunku by dalej zająć lewoskręt]

    OdpowiedzUsuń
  5. ufff... Cieszę się że ktoś zauważa też ten problem, bo już myślałem, że to ja mam jakiś dziwny problem...
    myślę, że niewiele potrzeba (głównie chyba zmiany myślenia, że DDR to nie chodniczek dla rowerów, ale część jezdni)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oby wreszcie się udało.
    na AL. Politechniki po której stronie ma być?

    OdpowiedzUsuń
  7. @barklu - pewnie zgodnie z łódzką tradycją - raz po jednej raz po drugiej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. @Janek, Wiktor Jędrzejczak - Jest to problem zauważany i znany (kwestią sporną jest ocena stopnia: czy "totalny" jest tutaj właściwym słowem). Próby rozwiązań są zaproponowane w "Wytycznych do planowania, projektowania i utrzymania dróg rowerowych w Łodzi" (chociażby poprzez wprowadzenie zasady spójności):
    http://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=161&id=23543
    Niemniej, przy każdym obecnie powstającym problemie pilnuję, aby takie sytuacje się nie zdarzały. Choć nieraz nie można ich uniknąć, np. na Pabianickiej w przypadku włączania się ze Starorudzkiej trzeba jechać (i powstający projekt się z tym nie mierzy) na rowerze do 3 Maja, żeby móc przedostać się na drugą stronę Pabianickiej. A teraz jeszcze przyłapałem się na tym, że nie pomyśleliśmy o czwartym wlocie na skrzyżowaniu Pabianicka/3 Maja, umożliwiającym wjechanie na drogę dla rowerów. :(
    W przypadku skrętu w lewo, można jeszcze praktykować bezpieczny skręt "na dwa": wjeżdżamy na przejazd dla rowerzystów na przecznicy, skręcamy w lewo i ustawiamy się do jazdy przez skrzyżowanie na wprost.
    @Marcin Gryszkalis - Priorytetem są trasy pozwalające na dojazd w kierunku centrum. Proponowana przez Ciebie droga biegnie po obwodzie, w kierunku na którym potrzeby komunikacyjne w przypadku rowerzystów są mniejsze (co pokazują pomiary ruchu chociażby na Włókniarzy zestawione z wynikami na trasie W-Z Bandurskiego-Mickiewicza-Piłsudskiego). Co do przecięcia linii kolejowej między Widzewem a Fabryczną, pamiętaj że tam właśnie zaczyna się budowa dworca i tunelu. A póki co za bardziej przyjazną trasę rowerową może służyć Wydawnicza-kładka przez tory-park 3 Maja-Solskiego.
    @barklu - Raczej po zachodniej, ale z przejazdami również na stronę wschodnią.

    OdpowiedzUsuń