W ubiegłą środę, 21 grudnia odbył się odbiór osiemdziesięciu wideodetektorów typu SafeWalk zamontowanych na dwudziestu skrzyżowaniach z przejazdami dla rowerzystów. Oto mapa z wyszczególnieniem liczby kamer na poszczególnych skrzyżowaniach.
W związku z napływającymi niepokojącymi informacjami o wadliwym działaniu poszczególnych sygnalizacji, zwracam się z prośbą o zgłaszanie przypadków niewłączania się zielonego sygnału dla rowerzystów lub włączania po kilku cyklach, poza przypadkiem przejazdu przez ulicę Żeromskiego przy alei Mickiewicza (hotel "Qubus" - park im. Poniatowskiego; jest on już dobrze znany i został o nim poinformowany wykonawca), na adres mailowy rowery@uml.lodz.pl. Ponowna kalibracja kamer, ustawienia pól wideodetekcji oraz dostosowywanie oprogramowania urządzeń sterujących będzie się odbywało do 30 czerwca 2012 r. Termin jest tak odległy, żeby dać Użytkownikom możliwie dużo czasu (do 30 maja przyszłego roku) na testowanie i zgłaszanie ewentualnych uwag. Zatem, pomijając powyższe skrzyżowanie, śmiało zgłaszajcie problemy z działaniem detekcji. Prawidłowo działająca detekcja powinna spowodować samoczynne podświetlenie napisu "Proszę czekać" na dotychczas używanym przycisku i powinna spowodować włączenie zielonego sygnału w fazie dla równoległego kierunku na jezdni.
W związku z napływającymi niepokojącymi informacjami o wadliwym działaniu poszczególnych sygnalizacji, zwracam się z prośbą o zgłaszanie przypadków niewłączania się zielonego sygnału dla rowerzystów lub włączania po kilku cyklach, poza przypadkiem przejazdu przez ulicę Żeromskiego przy alei Mickiewicza (hotel "Qubus" - park im. Poniatowskiego; jest on już dobrze znany i został o nim poinformowany wykonawca), na adres mailowy rowery@uml.lodz.pl. Ponowna kalibracja kamer, ustawienia pól wideodetekcji oraz dostosowywanie oprogramowania urządzeń sterujących będzie się odbywało do 30 czerwca 2012 r. Termin jest tak odległy, żeby dać Użytkownikom możliwie dużo czasu (do 30 maja przyszłego roku) na testowanie i zgłaszanie ewentualnych uwag. Zatem, pomijając powyższe skrzyżowanie, śmiało zgłaszajcie problemy z działaniem detekcji. Prawidłowo działająca detekcja powinna spowodować samoczynne podświetlenie napisu "Proszę czekać" na dotychczas używanym przycisku i powinna spowodować włączenie zielonego sygnału w fazie dla równoległego kierunku na jezdni.
Dwa pytania:
OdpowiedzUsuń- czy brak detektorów w miejscu, gdzie DDR przecina prawoskręt z Krzemienieckiej w Bandurskiego to przeoczenie projektantów, czy wykonawców?
- czy "prawidłowo działająca detekcja powinna spowodować (...) włączenie zielonego sygnału w fazie dla równoległego kierunku na jezdni" z opóźnieniem - tak, jak było do tej pory, czy też bezzwłocznie?
Podzielam spostrzeżenie dotyczące skrzyżowania Krzemienieckiej z Bandurskiego. Czujka postawiona jest o jeden przejazd za dalegko i zamiast cokolwiek łapać, to stoi, bo rowerzysta już sobie nacisnął na poprzednim (zachodnim) przejeździe.
OdpowiedzUsuńOdpowiadając na pytanie o to bezwłocznie: jasne, że nic nie miało się zmienić. To tylko drogi gadżet, aby nie naciskać przycisków.
Nie do końca zgodzę się z tym, że detektor jest o jeden przejazd za daleko. Po prostu brakuje jednego kompletu czujek. Jeśli projekt ma być spójny, to detektor musi znajdować się wszędzie tam, gdzie przycisk, bo wszędzie tam może nas "zastać" czerwone.
OdpowiedzUsuńA z tą zwłoką zapytałem trochę z przekąsem, bo doskonale wiem, że te wszystkie wideodetektory to tylko drogi gadżet.
@Doodster - Ad. 1. Mogę się tylko domyślać, że zostaną (zostały?) tam w ogóle zdjęte przyciski. Wysłałem o to pytanie (mailem) do Dariusza Kaczmarka, koordynatora Zespołu Sterowania Ruchem ZDiT, ale po dziś dzień nie dostałem odpowiedzi. Jak będzie trzeba, wyślę pytanie na piśmie.
OdpowiedzUsuńAd. 2. Wszystko zależy od ustawień programu i woli/uwagi osób programujących.
Ad. 1. Przyciski nadal tam są - nic się nie zmieniło.
OdpowiedzUsuń