poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Wybrano projektantów 45 odcinków dróg rowerowych

Dzisiaj na stronie Zarządu Dróg i Transportu pojawiła się informacja o wyborze projektantów, których oferty poznaliśmy przed czterema tygodniami.
W części pierwszej (przejazdy dla rowerzystów na czternastu skrzyżowaniach z sygnalizacją) najkorzystniejszą ofertę złożyła Euro-Alians Pracownia Projektowa Sp. z o.o. z Gdańska.
W części drugiej (przejazdy dla rowerzystów w dziesięciu punktach bez sygnalizacji) najkorzystniejszą ofertę złożyła pracownia ko projekty Katarzyny Chojnackiej z Wrocławia.
W jedenastu częściach, tj. trzeciej (dziewięć krótkich, do 600 m długości każdy, odcinków dróg rowerowych), piątej (al. Rydza-Śmigłego od al. Piłsudskiego do ul. Broniewskiego), szóstej (ul. Pabianicka od al. Jana Pawła II do ul. Cieszyńskiej), siódmej (ul. Rzgowska i Graniczna, w trzech odcinkach), ósmej (ul. Zielona od al. Włókniarzy do pl. Hallera), dziewiątej (ul. Żeromskiego i al. Politechniki od al. Mickiewicza do ronda Lotników Lwowskich), jedenastej (ul. Warszawska od ul. Łagiewnickiej do ul. Wałbrzyskiej), dwunastej (ul. Zgierska od ul. Biegańskiego do al. Sikorskiego), trzynastej (al. Mickiewicza od al. Włókniarzy do al. Kościuszki, po północnej stronie), czternastej (al. Bandurskiego, al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego, od ul. Krzemienieckiej do al. Rydza-Śmigłego - modernizacja istniejącej drogi) i piętnastej (ul. Okólna od granic miasta do ul. Łagiewnickiej) najkorzystniejsze oferty złożyła firma Polska Inżyniera sp. z o.o. z Warszawy.
W pozostałych dwóch częściach, tj. czwartej (ul. Aleksandrowska od ul. Wareckiej do ul. Szczecińskiej) i dziesiątej (ul. Północnej, ul. Źródłowa i ul. Kopcińskiego, od ul. Franciszkańskiej do ul. Jaracza) najkorzystniejsze oferty złożyła pracownia KomProjekt s.c. z Makowa Mazowieckiego.
Jeżeli dojdzie do podpisania i terminowej realizacji (20 sierpnia dla części 1 i 2 oraz 30 października dla pozostałych trzynastu części) umów z wybranymi wykonawcami, koszt całkowity zamówienia wyniesie 1 132 892 złote.

5 komentarzy:

  1. Wiadomo może co z pasami rowerowymi, które miały powstać do 30 kwietnia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Na dniach powinna być relacja z postępów prac. Problemem jest finansowanie tego działania, a potrzeba na nie ok. 300 tys. PLN. Trzeba to ująć tak, aby udało się to zakwalifikować jako wydatek inwestycyjny, np. jako "Program poprawy bezpieczeństwa". Wówczas można by to było pokryć z pieniędzy na budowę układu dróg rowerowych na terenie miasta (10,887 mln PLN).

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy planowana jest realizacja śluz rowerowych w Łodzi? Coraz więcej rowerzystów jeździ ulicami. To by poprawiło znacznie bezpieczeństwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że nareszcie Warszawska połączy się z Łagiewnicką ścieżką rowerową. Bo przecież tam brakuje jakieś 100-150 metrów...

    No i przydałaby się ścieżka na Konstantynowskiej między Włókniarzy a Unii. Tam jest mega szeroki chodnik i tak i tak tamtędy wszyscy jeżdżą - z tym, że jak dotąd nielegalnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie drogi znajdują się w grupie tych, których projektantów wówczas wybrano i które obecnie już są w projektowaniu.

    OdpowiedzUsuń